במאמר זה נסביר איך ניתן לבנות אתר ידידותי למנועי החיפוש ובמיוחד ידידותי לגוגל.
לכל חברת בניית אתרים יש שיטות משלה לבנות את האתרים של לקוחותיה כמותאמים לקידום בגוגל אך למרות זאת יש מספר שיטות עיקריות שאותן ניתן לנצל על מנת לקדם את האתר.
להלן מדריך מקצור אשר אמור לסייע לנו לקדם את האתר בצורה יותר אפקטיבית בגוגל :
כתיבת מאמרים מקצועיים והטמעתם באתר
הדרך הראשונה היא בניית והטמעת מאמרים. זהו לא סוד שמלל רב בעל מילות מפתח (ועם זאת בצורה נכונה ולא מוגזמת) יכול לתרום רבות לקידום האתר בגוגל.
לאחר שניצור נפתח קטגוריה חדשה באתר המוקצת למאמרים המקצועיים של החברה, נתחיל בכתיבת מאמרים מקצועיים כאשר בכל מאמר נתייחס לשניים שלושה צירופי מילים רלוונטיים לנושא שלנו, לדוגמא, חברת בניית אתרים תכתוב על : בניית אתר תדמיתי, בניית אתר לעסק, עיצוב אתרים, בניית אתרים וכדומה.
(איך נמצא את המילים הרלוונטיות לקידום האתר - - לחצו כאן לתשובה)
מומלץ להוסיף בכל חודש מספר מאמרים לאתר ולאתרי מאמרים חיצוניים המאפשרים לנו (כגון האתר הנ"ל) להוסיף מאמרים מקצועיים ולקשרם לאתרנו, מה שמעניק לנו קישור חיצוני המעלה את יכולת הקידום של האתר שלנו. מומלץ להשתמש במקרים אלו בכותבי תוכן מקצועיים ואיכותיים (קופירייטרים) המתמחים בכתיבה לקידום אתרים.
ארכיטקטורה היררכית שטוחה
אחת הדרכים החשובות ביותר לקידום האתר (ובכלל להפוך אותו לידידותי הרבה יותר לגולש) הינה ארכיטקטורת דפים שטוחה, המאפשרת לגולש להגיע לכמעט כל דף בלחיצת כפתור אחת, במקרה שאין ברירה ניתן להוסיף את הדפים לפוטר של האתר וליצור משם גישה קלה לעמודים פנימיים. לבעלי מערכת CMS ניתן להוסיף את רכיב ה Breadcrumb אשר נמצא בכל מערכת ניהול איכותית.
תגיות
תגיות כותרת (Title tag) - תגית הכותרת, מופיעה בראש כל דף באתר וכמובן בתוצאות בגוגל.
תגיות מטא (Meta Keywords) – בתגיות המטא אנו משתמשים בכדי להגיד לגוגל איזה מילים אני מעוניינים לקדם בדף (ראוי וצריך לציין כי החשיבות של התגית הנ"ל ירודה מאוד מכיוון שנעשה בה שימוש לרעה על ידי מקדמי אתרים רבים אך למרות זאת לא מזיק למלא את תגיות אלו).
תגיות התיאור (Meta Description) – תגית זו קובעת מה יהיה תיאור הדף בתוצאות החיפוש בגוגל. החשיבות שבתגית זאת מלבד הקידום היא היכולת להשפיע על גולש ללחוץ ולהיכנס לאתרנו (כל עוד כתבתנו את התגית והתוכן בצורה חכמה ומניעה לפעולה).
ישנם עוד הרבה דרכים לקדם את אתרנו ומומלץ כמובן להשתמש באנשי מקצוע מומחים לבניית האתר ולקידום האתר בגוגל אך מומלץ בכל בניית אתר לעסק לעשות גם את הדברים האלו לבד.
בהצלחה, קובי.
הכותב הינו סמנכ"ל השיווק של חברת KRS-WEB. בעל תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק ומומחה S.E.M KRS-WEB , מורשה ומוסמך גוגל. KRS-WEB מעניקה ללקוחותיה שירותים מגוונים כגון :
- עיצוב ובניית אתרי אינטרנט מכל הסוגים (כולל פיתוח אתרי אינטרנט מורכבים ומערכות)
- עיצוב גרפי ושירותי מיתוג מלאים לעסק
- שיווק באינטרנט - קידום אתרים, קידום ברשתות חברתיות והקמת קמפיינים בגוגל
- ייעוץ ועיצוב ממשק משתמש UI